Kotkan akkumateriaalitehdas sai ympäristöluvan
Haminan Energia aikoo hyödyntää Googlen datakeskukselta saatavan hukkalämmön
Jouluradio soi uudella taajuudella Kouvolassa
Kymenlaakson puhtaille teollisuushankkeille merkittävää EU-rahoitusta
Kouvola siirtyy talvivalojen aikaan
Kaikilla ei ole kattoa pään päällä
Poliisi otti kiinni puukotuksesta epäillyn Kouvolassa
Yksikään neljästä siltakohteesta ei valmistunut sopimuksen mukaisessa ajassa – Kaakkois-Suomen Ely-keskus purkaa urakkasopimuksen Tehan Oy:n kanssa
Kotkan Suuri Tuntematon julkaisee uuden singlen
”Muut lomauttavat, me palkkaamme lisää”
Paikallista terveydenhuoltoa suurella sydämellä!
Monikanavaista mainontaa
Camini Oy tuo ammattitaitoa ja vuosikymmenien kokemuksen Kymenlaakson nuohous- ja ilmanvaihtoalalle
Lajityypillinen ruokinta – avain hevosen ja koiran hyvinvointiin
Myö välitetään sinusta - Sinun Tähden Hoivapalvelut tarjoaa tukea kaikille
Mielipide: Naton myötä itäisen rantaradan merkitys kasvaa
Vaalikoneeseen sisältyi kuoppa, johon lankesin. Kun kysyttiin, kannatatko Itärataa, en ajatellut sen tarkoittavan Kouvolan kautta linjattua Itärataa vaan tietenkin itäistä rantarataa.
Suomi on päättänyt hakea Naton jäseneksi ja tämän tulisi muuttaa myös rataliikenteen suunnittelun lähtökohdat. Kun olemme Naton ulkoraja Venäjän suuntaan, tulee itäisen rantaradan rakentamista kiirehtiä sekä huoltovarmuuden ja satamatoiminnan turvaamisen, että tavaran ja ihmisten liikuttelun näkökulmasta. Suomi tarvitsee radan, joka kattaa Helsingin, Uudenmaan ja HaminaKotkan sataman toimintavarmuuden kaikissa olosuhteissa.
Radan rakentamisen ensimmäisen vaiheen tulisi kattaa rata Helsingistä Porvoon kautta aina Kotkaan saakka, josta se nytkin sujuvasti jatkaa matkaansa Kouvolaan. Seuraavassa vaiheessa tulisi tarkastella muita liittymävaihtoehtoja yhdyttää rata Karjalanrataan. Ensisijaisen tärkeää se on nyt huoltovarmuuden ja nimenomaan sotilaallisen huoltovarmuuden näkökulmasta.
Kaakkoisen ja itäisen Suomen asema muuttuu merkittävästi, kun Nato-jäsenyys on ratifioitu. Me emme voi enää olla jälkeen jäävä alue investoinneissa. Koko kansakunnan tahtotilan tulee ulottua Kaakkois-Suomen ja Itä-Suomen vahvistamiseen nykyistä merkittävämmällä tavalla. Tämä vaatii investointeja väyliin ja ratoihin. Tämä vaatii tuulivoiman ja tutkaongelmien ratkaisemista esim. kompensaatioilla aurinkoenergiaan.
Kaakko ja itäinen Suomi eivät voi jäädä jatkossa vain suojavyöhykkeeksi Venäjän ja Naton välillä. Meidän tulee alueena olla riittävän vahva ja elinvoimainen. Siksi juuri nyt on etsikkoaika panostaa itäiseen rantarataan.
Michael Pounds (vihr.)
eduskuntavaaliehdokas
(05) 210 4400
PL 238, 48101 Kotka
Kymenlaaksonkatu 10, 48100 Kotka (avoinna sopimuksen mukaan)
myynti@pkank.fi
aineistot@pkank.fi
toimitus@pkank.fi
etunimi.sukunimi@pkank.fi
Teija Piipari
Sivustomme käyttää evästeitä.